QUE ÉS LA PEDAGOGIA WALDORF ?
Aquesta educació respecta el procés maduratiu del alumne fomentant la seva intel·ligència, la seva sensibilitat artística i voluntat, per capacitar-lo davant els reptes de la vida. És, per tant, una educació integral en la que es combinen harmònicament les activitats intel·lectuals, artístiques i pràctiques.
Els alumnes elaboren i il·lustren els seus propis llibres de cada assignatura, entrenant-se en la recerca d’informació. No utilitzen llibres de text editats, només llibres de consulta.
Un mateix mestre tutor acompanya als alumnes des dels 7 als 14 anys, coordinant el procés educatiu de cada alumne amb l’equip de docents i l’ajut dels pares.
Un mateix mestre tutor acompanya als alumnes des dels 7 als 14 anys, coordinant el procés educatiu de cada alumne amb l’equip de docents i l’ajut dels pares.
Les Escoles Waldorf van sorgir a principis del segle XX, en un moment de renovació de l’educació, fruit d’aquesta renovació també van sorgir grans pedagogs com ara Dewey, Montessori o el Mateix Rudolf Steiner, fundador d’aquest pedagogia.
A l’any 1919, Steiner va inaugurar la primera “Escola Lliure Waldorf”, una escola mixta de primària i secundària, amb capacitat per 256 nens i nenes, la majoria fills dels obrers de la fàbrica de cigarrets Waldfor-Astoria de Stuttgart (Alemanya), als quals Steiner donava classes nocturnes de cultura general.
A Espanya, la primera escola en implantar aquesta metodologia fou “La Escuela Libre Micael”, inaugurada a l’abril de l’any 1979. Aquesta escola engloba des de llar d’infants fins a batxillerat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada